Okolo Nízkych Tatier na bicykli

[Total: 26    Average: 4/5]

Po týždni regenerácie zadkov sme sa rozhodli „obbicyklovať“ aj Nízke Tatry, veď si to zaslúžia tak isto ako tie Vysoké. Cesta nám už tak známa nebola, o to viac sme sa na ňu tešili. Prejsť si miesta a mestá, cez ktoré „bežne“ nechodíme.

Tým, že sme to menej poznali, sme sa o to viac naohkali nad tou našou krásnou krajinou. Videli sme a zastavili sa na miestach, kde by sme sa len tak na výlet nevybrali- Chmarošský viadukt pri Telgárte, prameň Hronu a Hornádu a krásne cyklotrasy. Fotochvíľky zhltli viac času ako pred týždňom ale budiš, neponáhľali sme sa nikam J.

Ja som si v nedeľu nadbehla 40km do Belej Dulice, kde som prenocovala a ráno sme sa s parťáčkou  vybrali pokoriť naplánovanú trasu. Prvý plán zbehnúť po hlavnej ceste do Turčianskych Teplíc a šup na Šturec sme mierne obmenili a vybrali sme sa cyklotrasami cez Necpaly, Blatnicu a Mošovce. Pre mňa to bola na tejto trase premiéra a výhľady smerom na Malú a Veľkú Fatru vo mne prebúdzali to horské šťastie J. Potom smerom na Čremošné a do Bystrice. Tu sme sa nepríjemne zamotali a hodinu sme blúdili hľadajúc starú cestu do Slovenskej Ľupče. Odporúčania od domácich ísť do protismeru a potom kúsok po rýchlostnej a sme tam sme si k srdcu veru nechceli brať. Po hodine keď sme už začínali byť zlé nám to jedna teta konečne vysvetlila a zašli sme do Šálkovej. Prvotné nadšenie nájdenia sa z nás rýchlo opadlo, keď začalo nebo nad nami plakať. Tak sme si sadli v miestnej krčme a dali sa do čakania. Po pól hodine neutíchajúceho dažďa sme začínali hľadať ďalšie riešenia. Mali sme pred sebou ešte cez 80km a čas už celkom pokročil. Rozhodnutie padlo na presun vlakom. Mrzelo nás to, lebo sme sa tešili na prevezenie sa spodnou časťou Nízkych Tatier. Človek mieni, pán Boh mení. Podviezli sme sa na Červenú Skalu a odtiaľ sme kúsok odbicyklovali do Telgártu. Došli sme do cieľa. Nie tak ako sme chceli, ale predsa.

Druhý deň nám všetko vynahradil. Hýkali sme, ojkali sme, radovali sa, fotili sa. Tá cesta bola božská. Bolo to aj tým, že to bolo prvý krát ale určite nie naposledy. Doliny, výhľady, miesta po ceste, o ktorých sme ani nevedeli, že ich stretneme. Jednoducho paráda. „Ale je tu krásne“ nezaznelo len raz… V Kráľovej Lehote sme sa rozhodli ísť do Bešeňovej po červenej cyklotrase („spodom“ Liptovskej Mary). To sme veru netušili čo za bič sme si na seba týmto rozhodnutím uplietli. Cesta je krásna! Na to ani pól krivého slova. Ale naše sily už na to nestačili. Cyklotrasa nerátala s tým, že my ideme z Telgártu a my sme akosi nedomysleli to, že tých 40km do Bešeňovej bude tak krásne (verte, slová chvály boli nahradené inými výrazmi) kopcovitých. Za Liptovským Jánom sa naše zúfalstvo začínalo prejavovať plnými dúškami. Moral klesol, moral už vlastne s nami v tých chvíľach ani nebol. V Ploštíne sme to zabalili, strihli to cez Mikuláš na Trnovec  po hlavnej ceste okolo Mary (aspoň sme teda aj tie Nízke Tatry odfotili) šup do (v ten deň najviac preklínanej) Bešeňovej. Odtiaľ ako výlet predtým domov cez Lúčky, Osádku a Kubín.

Trasa parádna. Druhý deň sme v konečnom dôsledku ďakovali za ušetrených 80km z prvého dňa. Na budúce spravíme tri zásadné zmeny:

1. Z Martina sa pustíme po hlavnej ceste do Turčianskych Teplíc a tam na Šturec po hlavnej (cyklotrasy okolo sú krásne, ale sily sa zídu počas trasy ešte inde)

2. cez Bystricu prejdeme bez hodinového zdržania, lebo už vieme kadiaľ ;)

3. z Kráľovej Lehoty nebudeme pokračovať po červenej cyklotrase na Bešeňovú ale rovno po hlavnej do Mikuláša

Tieto zmeny by neboli preto, že by tie cesty nestáli za to, ale pre dobro našej psychickej pohody a zadkov ;) A radšej si ich pôjdeme niekedy nabudúce J

1. deň – Žaškov- Belá Dulice (40km)

2. deň – Belá Dulice- Necpaly- Mošovce- Čremošné- Šturec- Banská Bystrica- Slovenská Ľupča/ Červená Skala- Telgárt (cca 76km)

3. deň – Telgárt- Hranovnica- Spišské Bystré- Liptovská Teplička- Kráľova Lehota- Liptovský Ján- Ploštín- Liptovský Mikuláš- Bešeňová- Lúčky- Osádka- Dolný Kubín- Žaškov (cca 150 km)

Okolo Nízkych Tatier na bicykli written by May Ka average rating 4/5 26 user ratings